Samen met Plan International gaan we al langer de strijd aan tegen intimidatie in het openbaar vervoer. Maar we doen ook meer dan dat.
Girls Take Over
In oktober ’18 nam de 15-jarige Romane, een jonge activiste van Plan International België, de plaats in van onze CEO Brieuc de Meeûs. Het doel: de directie van de MIVB sensibiliseren over verschillende onderwerpen: (de aanwerving van) meer vrouwen bij de MIVB, de gelijkheid tussen man en vrouw en ook het veiligheidsgevoel op het net.
De plaats innemen van onze CEO was een symbolische, maar bijzonder krachtige manier om bij te dragen tot dit werk.
Meer dan intimidatie
De MIVB engageert zich nu opnieuw voor de gelijkheid tussen man en vrouw. We lanceren vandaag een nieuwe campagne tegen seksuele intimidatie in de openbare ruimte door enkele zeer concrete tips te geven:


Deze campagne kwam er via een samenwerking tussen de
de creatieve geesten van de marketingploeg van de MIVB, de jonge activisten van PLan International België en het reclamebureau Mortierbrigade. Samen werkten ze een sensibiliseringscampagne uit om te strijden tegen de seksuele intimidatie in de openbare ruimte.
Met deze campagne wil de MIVB een sterk signaal geven, niet alleen aan belagers maar ook aan slachtoffers en getuigen van dit soort feiten.
Ook voor het MIVB-personeel
Naast de campagne worden er overigens ook ontmoetingen georganiseerd tussen MIVB-medewerkers, -bestuurders en -veiligheidsagenten. Er zijn bezoeken aan het net en er worden ervaringen uitgewisseld over intimidatie.
Ook lezen
Op hun blog geeft Plan International tips over wat te doen al iemand je grenzen niet respecteert.